Aulis Lundell Oy: ansaitulla medianäkyvyydellä rakennusteollisuuden puhutuimmaksi aiheeksi

Tehtävä

Hankkia Aulis Lundell Oy:lle vuoden 2021 Asuntomessuilla näkyvyyttä innovatiivisena rakennustuotevalmistajana, esitellä Pyörre-talon kautta yhtiön tuotekehitysosaamista ja kasvattaa yhtiön rakennustuotteiden ja rakennuselementtien myyntiä.

Osoittaa ammattilaisille ja kuluttajille, että teräs sopii erinomaisesti muotoiltavana ja mittatarkkana ja 100-prosenttisesti kierrätettävänä materiaalina kunnianhimoisen arkkitehtuurin ja kestävän rakentamisen raaka-aineeksi.

Kertoa suurelle yleisölle, että rakennustuoteteollisuus on kunniahimoinen ja kehittyvä ala, joka pystyy parantamaan suoritustaan kiertotaloudessa.

Verkostoitua ja sitouttaa rakennusalan yrityksiä, tuotevalmistajia, suunnittelijoita, virkamiehiä ja muita vaikuttajia perehtymään kiertotalouden mahdollisuuksiin.

Ratkaisu

Valitsimme pääviestiksi rakentamisen kiertotalouden ja pääkanavaksi ansaitun median. Aloitimme mediaviestinnän kesäkuussa 2020, kun talon teräksinen, pyöreä runko oli esittelyvalmiina. Lokakuussa järjestimme mediapäivän ammattimedian toimittajille. Loka-huhtikuussa julkaisimme yhdessä asiakkaan kanssa 5 tiedotetta talosta, sen arkkitehdista ja tulevista omistajista, 4 uutiskirjettä sekä kuva- ja videomateriaalia suunnittelusta ja rakentamisesta medialle ja omiin somekanaviin. Vapunaattona pidimme toisen mediapäivän. Tuotimme T-Studio -videosarjan, jossa Leena Lundell keskusteli päättäjien kanssa rakentamisen kiertotaloudesta. Touko- kesäkuussa julkaisimme uutiskirjeitä, video- ja kuvamateriaalia medialle sekä annoimme noin 100 haastattelua.

Tulokset

Kymmenet mediat, bloggarit ja viestijät nimesivät Pyörteen messujen must-kohteeksi. Juttujen näkökulmana oli rakentamisen kiertotalous, teräsrakentaminen, muotoilu, yritys tai ihmiset. Heinä-elokuussa istunnot aulislundell.fi-sivustolla lisääntyivät 162 %. Instagramissa vieraat julkaisivat messujen aikana 317 tarinaa Pyörteestä.

Yhtiö profiloitui alan johtavana kiertotalouden osaajana.

Yrityksen liikevaihto kasvaa 48 % ed. tilikauden 8,1 miljoonasta 12 miljoonaan euroon. Kuluttajamyynti kasvoi kesäkuussa 39 % ja heinäkuussa 81 %. Btob-myynti on kasvanut 28 %. Neljä merkittävää yhteistyöhanketta syntyi messunäkyvyyden ansiosta.

Media kertoi teräksestä neutraalisti ja korosti kierrätettävyyttä ja muotoiltavuutta. Viestintä teki rakentamisen kiertotaloudesta messujen ykkösteeman. Saimme kiertotaloudesta puhumaan Rakennusteollisuuden johdon sekä etujärjestöjä ja tuotevalmistajia.

Lue lisää