Remonttipartio: Ansaittu medianäkyvyys tuo tunnettuutta sekä yhtiölle että KVR-menetelmälle

Kuvassa kylpyhuoneen seinän naulakosta roikkuva valkoinen suojakypärä. Kypärässä Remonttipartion logo.

Mailand kiteytti Remonttipartion pääviestit sekä vastasi eri osapuolten yhteisten tapaamisten organisoinnista.

Taustoja

Myyntijohtaja Jaakko Hartikaisella oli haaste: Remonttipartio oli jo 30-vuotias, mutta omistajavaihdoksen jälkeen kaivattiin tunnettuuden vahvistamista. Lisäksi haluttiin erottautua putkiremonttien tekijöiden monenkirjavasta joukosta ja profiloitua KVR-menetelmän (kokonaisvastuu-urakointi) ykkösosaajana pääkaupunkiseudulla.

Perinteiselle putkiremontille vaihtoehdoksi kehitetyssä KVR-mallissa urakoitsija ottaa vastuun sekä remontin suunnittelusta, että toteutuksesta. Urakka tulee sen kautta edullisemmaksi kuin perinteinen putkiremontti.

Tehtävä

Kerrostaloyhtiöiden putkiremonteista on perinteisesti saatu mediaan klikkiotsikoita. Useimmat ovat kuulleet kauhutarinoita epäonnisista projekteista, joissa päädytään riitelemään ratkaisuista ja rahasta. Uudehko ilmiö on, että pankit ovat viime vuosina kiristäneet lainaehtoja, eikä lainaa enää edes helposti myönnetä laajoihin korjaushankkeisiin.

Mailandille annettiin tehtäväksi sekä Remonttipartion että KVR-menetelmän tunnettuuden vahvistaminen keskeisissä sidosryhmissä.

Ratkaisu

Mailand auttoi Remonttipartiota saamaan ansaittua näkyvyyttä kohderyhmien kannalta relevanteissa medioissa. Tämä tehtiin kiteyttämällä yhtiön pääviestit, avaamalla vuoropuhelu ja järjestämällä yhteiset tapaamiset yhtiön, remonttiasiakkaiden ja median kanssa.

Miten onnistuimme?

”Oli tärkeää, että Remonttipartion viesti saatiin tiedotusvälineitä varten oikeaan muotoon. Eli mikä on KVR-malli ja mitä se konkreettisesti tarkoittaa taloyhtiön osakkaille. Olen saanut hyvää palautetta mm. käydessäni tutustumassa tarjousta pyytäneeseen taloyhtiöön. Siellä oli luettu urakoimastamme asunto-osakeyhtiöstä kertova artikkeli. Samoin toinen meistä kertova artikkeli on ollut puheenaiheena isännöintiammattilaisten keskuudessa. Eli meidän näkökulmasta juuri oikeat kohderyhmät on tavoitettu median kautta. Tämä on arvokasta ansaittua näkyvyyttä KVR-mallille. Olen erittäin tyytyväinen”, vahvistaa myyntijohtaja Jaakko Hartikainen Remonttipartio Oy:stä.