Kriisiviestintä

Kriisi voi iskeä missä, mistä ja milloin vain

Viimeistään pandemia-aika vahvisti, että liian harva organisaatio on huolella valmistautunut poikkeustilanteisiin. Kun yllättävä tilanne nousee eteen, on selkeä kriisiajan viestintä keskeisen tärkeää yrityksen maineen ja sidosryhmäsuhteiden säilyttämiseksi. Monilla on suunnitelma valmiina, mutta sitä ei välttämättä tunneta kaikkialla organisaatiossa, päivitykset ovat jääneet tekemättä tai tilanteiden harjoittelu on jäänyt vähälle.

Miksi kriisiviestintä on niin tärkeää?

Toiminnan koordinointi: On ensiarvoisen tärkeää, että henkilöstö saa tiedon nopeasti ja tietää jo, miten toimia.

Maineenhallinta: Nopea ja asianmukainen reagointi kriisitilanteessa turvaa organisaation mainetta

Luottamuksen ylläpitäminen: Avoin ja rehellinen viestintä kriisin aikana säilyttää luottamuksen yrityksesi ja sen sidosryhmien välillä.

Taloudellisten haittojen minimointi: Oikea-aikainen ja kohdennettu viestintä vähentää kriisin negatiivisia taloudellisia vaikutuksia

Nopea palautuminen: Hyvin hoidettu kriisiviestintä nopeuttaa toiminnan palautumista ennalleen

Psykologinen tuki: Avoin ja rohkaiseva viestintä tukee tilanteesta selviytymistä

Miten voimme auttaa

Tiedämme Mailandissa, että jokainen kriisi on ainutlaatuinen ja vaatii räätälöidyn lähestymistavan. Meidän tehtävämme on auttaa organisaatiotasi selviytymään poikkeustilanteissa mahdollisimman vähäin vaurioin sekä myös vahvistaa henkilöstön valmiuksia ennakoida ja ennaltaehkäistä potentiaalisia kriisejä. Kerromme mielellämme lisää erilaisista palveluistamme:

  • Kriisiviestintäsuunnitelman kehittäminen: Autamme luomaan kattavan räätälöidyn kriisiviestintäsuunnitelman, joka sisältää roolit, vastuut ja toimintaprosessit ennalta määriteltyjä tilanteita varten.
  • Koulutus ja valmennus: Tarjoamme koulutusta ja valmennusta organisaatiosi avainhenkilöille, jotta he ovat valmiita viestimään tehokkaasti kriisitilanteissa.
  • Reaaliaikainen tuki ja neuvonta: Kriisin iskiessä olemme käytettävissä 24/7 ja tarjoamme asiantuntija-apua, neuvontaa ja tukea viestinnän toteuttamisessa.
  • Viestinnän seuranta ja analysointi: Seuraamme kriisiviestinnän tehokkuutta reaaliajassa ja ehdotamme korjaavia toimenpiteitä tarvittaessa.

Kriisiviestintä vaatii enemmän kuin vain valmiita mallivastauksia. Autamme sinua ja organisaatiotasi rakentamaan kestävän perustan, joka kantaa hankalien aikojen yli – säilyttäen samalla sidosryhmien luottamuksen, maineen ja arvon.

Lue lisää kriisiviestinnän valmennuksista.